Abel Tasman National Park en 224 haarspeldbochten - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park en 224 haarspeldbochten - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park en 224 haarspeldbochten

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

08 November 2023 | Nieuw Zeeland, Picton

Midden in de heuvels in de buurt van Tasman, Richmond en onooglijke gehuchtjes stond ons volgende onderkomen in Upper Moutere. De beheerders waren helemaal up to nature. Dus alles katoen op de bedden en in de keuken en badkamer. Eigen gemaakte zeep en shampo bars. Water tanks, geen drinkwater, een selfsupporting boerderij. Dus plastic was uit de boze en restjes eten of kook afval moest erg goed apart gehouden worden. Toen we onze afval doos na 1 dag zagen, zat daar veel plastic bij. Tja, boodschappen in de supermarkt. Onderweg kwamen we een beschermde vogel tegen, een Kewa, en een kampeer plaats waar je ook goud kon zoeken. Prachtige vergezichten. De volle dag daar hebben we benut met het rijden naar het Abel Tasman Natural forest. Om daar te komen kon je alleen per boot en aan wal gaan moest met opgestroopte broekspijpen en blote voeten. De voet van het immense bos met bergen en wandelpaden was interessant genoeg. We kozen ervoor om aan de landkant er omheen te rijden richting Takaka. Dat hebben we geweten. 224 haarspeldbochten heen en dus ook weer terug. Prachtige tocht maar wat een bochten. We realiseerden ons wat te laat dat we dezelfde weg ook weer terug moesten nemen. Vandaag ging de tocht op tijd naar Picton. En jawel, weer door de bergen en pittige bochten. Er werd veel aan de weg gewerkt dus was er vaak een stop. Hele stukken van wegen waren weggeslagen. Ook de zwaarste vrachtwagens gaan langs deze route. We kwamen goed op tijd bij de boot aan en varen nu naar Wellington door fjorden heen. Ons avontuur van bijna een maand op het Zuidereiland is helaas afgelopen. Het is een deel van Nw Zeeland waar bergen, heuvels, schapen, kalfjes( hele weilanden vol),koeien, stieren en herten de overhand hebben. Daartussendoor wonen mensen en lopen wegen. Het was ongelooflijk mooi. Inmiddels is de hele serie van de 7 zussen van Lucinda Riley op de e- reader uitgelezen. Wellington wacht op ons en nog veel meer. We genieten nog steeds enorm.

• 08 November 2023 - 07:05

Mirjam:

Op naar het Noorder eiland! Mooie verhalen van het Zuider eiland! Veel plezier weer!

• 08 November 2023 - 07:38

Hanneke:

Heelhuids weer op 'ons' eiland dus. Nog een paar mooie dagen in het verschiet, met indrukwekkende vergezichten, bergen, heet water en stoom, en aan het eind de ongelooflijke aanblik van een stuk verwoesting door de cycloon. Hopelijk nou effe goed weer, dan komen de t-shirtjes ook eens aan bod.

De bedden zijn weer opgemaakt en we zien jullie maandag!

Die vogel zal wel een Kea zijn. Ziet eruit als een grote papegaai. Vernielt je ruitenwissers en antenne en rubber randen op de auto als hij de kans krijgt!

• 08 November 2023 - 07:44

Hanneke:

Ah! Zie net de fotos. Dat is een weka, niet een kewa. Inderdaad, kom je niet zo vaak tegen.

• 08 November 2023 - 08:39

Wim En Bep:

Wat een belevenissen weer. Zaten jullie niet met kromme tenen met al die haarspeldbochten? We zijn benieuwd welk dee julliel het mooist vinden. Het Noorder- of Zuidereiland! Geniet nog van de komende dagen! Groeten, Wim en Bep.

• 08 November 2023 - 09:16

Wim En Bep:

Als jullie tijd hebben is een bezoek aan het Te Papa museum in Wellington de moeite waard! Gratis entree.

• 08 November 2023 - 12:55

Henk Brouwer:

zo fijn om jullie verhalen te lezen.

fijne voortzetting op Noordereiland[e-1f601]

• 08 November 2023 - 22:57

Marcel Van Kampen :

Fijn om te lezen! Groetjes ook van Martin!

• 08 November 2023 - 22:57

Marcel Van Kampen :