Hobbiton en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Hobbiton en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Hobbiton en Rotorua

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

12 November 2023 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zaterdag gaan we op pad en wagen de gok om op de bonnefooi naar Hobbiton te rijden dat onder Matamata ligt. Via de website konden we reserveren, maar niet meer voor deze dag. In het kader van “once in a lifetime” proberen we het dus. We komen in een bijzondere scène terecht. Binnen een half uur stappen we met een groep en een gids een bus in die ons naar de movieset brengt. Onderweg nog een video hierover om in de stemming te komen. Via een paadje komen we in het “ echte” dorp van de hobbits. Wat een belevenis. We worden heel wat wijzer hoe alles opgenomen is en hoe je voor de gek wordt gehouden. Al met al beleven we 2 fantastische uren met als slot de herberg waar we wat te drinken krijgen en als herinnering een beker. We gaan verder richting Rotorua waar we op een fantastische locatie zitten met uitzicht op het meer van R. en een vulkanische berg in de verte. Op zondag bezoeken we eerst het Pui museum. Onze tweede kiwi ervaring vindt plaats in een speciaal centrum daar. Daarna worden we rondgeleid door een mooi park met watervallen, stoom- en modderpoel en heftig spuitende geisers. Vervolgens bezoeken we met veel ceremonieel een prachtig kerkje waarin we getrakteerd worden op een paar mooie dansen en een liefdesverhaal. We krijgen na afloop een zegenbede mee die neerkomt op de zegen van St. Patrick. Toch naar de kerk geweest dus. Daarna duikt Marja de souveniershop weer in en rust Frank uit in de auto. Het is ondertussen heel zonnig en warm. We rijden vervolgens door naar de rainbow valley richting Taupo waar we nog een prachtig park tegenkomen met veelkleurige hete bronnen en modder bubbels. Ook hier brengen we een behoorlijke tijd zoet. Omdat de zon nog steeds behoorlijk schijnt( sorry Nederland) vinden we dat we na al die weken een lekker ijsje hebben verdiend die we aan het meer van Rotorua op een bankje met voor ons zwarte zwanen en water vliegtuigjes lekker opeten. Wat weer een heerlijke dag. De handdoeken die we van onze gastvrouw mee kregen voor de heet water baden zijn niet gebruikt. Het was er te warm voor. We genieten in de avond van het mooie uitzicht en bereiden ons voor op de tocht via Taupo en Naipier naar Havelock North waar we nog een aantal dagen met de familie zullen doorbrengen. Nog precies een week en dit avontuur is voorbij.

• 14 November 2023 - 23:54

Marcel Van Kampen :

Wat een prachtige foto’s! Wauw zwarte zwanen en de kleuren van het meer. Veel plezier nog! Lieve groet, MenM

• 16 November 2023 - 09:59

Marianne :

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Nu nog even genieten van het samen met familie zijn! Hartelijke groeten aan Hanneke en Coen. En goede terugreis.