Op de toppen bij Lake Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Op de toppen bij Lake Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Op de toppen bij Lake Wanaka

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

02 November 2023 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Met de weersvoorspellingen van de komende dagen besluiten we eerst boodschappen te doen en de volgende dag op zoek te gaan naar een punt voor een helikoptervlucht. We rijden na de dag van aankomst in Wanaka langs het meer omhoog en komen na 23 km bij een plek waar helicopters staan. We kunnen met een vlucht van 1 uur mee en besluiten de weg verder af te rijden. Onderweg velden vol herten, koeien en schapen. Zelfs moeten we een poos stoppen om ongeveer 30 koeien langs ons te laten lopen die verweid worden. Tegen half 1 weer terug bij de helicopters worden we gewogen en onze schoenen gecheckt. Dan krijgen we met een korte briefing van de piloot een koptelefoon op met microfoontje. Frank zit op de heenweg voorin. Wat een bijzonder avontuur. Langs toppen, ravijnen, gletsjers en watervallen. Na ongeveer 15 minuten landt de helicopter boven op de berg Aspiring, 3033 meter. En we stappen uit midden in de sneeuw op een gletsjer. Wat een belevenis. Na 5 minuten foto’s en rondkijken stappen we weer in. Onze medereizigers zijn klein en smal dus mogen ze samen voorin. Wij zitten aan een groot raam achterin en vliegen nu terug over de weilanden. We blazen uit op het terras van een restaurant aan het meer en eten nachos en pizza. Wat een bijzondere dag. Na een goede nachtrust gaan we de volgende middag een stukje terug van waar we vandaan kwamen. Een oud hotel op de tocht over de bergen wordt bezocht met een oude school, gemeentehuis en kerk. Hotel Codrona is zeer bekend in de omgeving. Erg leuk om uitgebreid te bekijken. We genieten van de warmte van een haardvuur buiten en een drankje. Daarna rijden we terug en duiken het stadje nog even in voor wat winkeltjes en nog een drankje. Ook komen we weer Nederlanders tegen, waar niet zullen we maar zeggen. Morgen weer verder naar dewestkust en de gletsjers van Frans Josef. We krijgen er nog steeds geen genoeg van.

• 02 November 2023 - 12:03

Wim En Bep:

Wat een belevenis die helikoptervlucht! Mooie foto's. Groetjes, Wim en Bep.

• 02 November 2023 - 23:28

Marcel Van Kampen :

Wat gaaf met een Helikopter [e-1f681]

• 05 November 2023 - 22:31

Marianne:

Geweldig, met de helikopter! Stond ook op mijn lijstje, maar ging niet door vanwege harde wind! Heb wel geskied in het gebied boven hotel Cardrona. Ook een belevenis.

• 08 November 2023 - 19:26

Marcella En Ruben:

Wat leuk!! We hebben precies zo'n foto op de bergtop in de sneeuw. Geniet weer! xx