Tussen de fjorden door - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Tussen de fjorden door - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Tussen de fjorden door

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

01 November 2023 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Iedere keer wanneer we op een nieuwe plek zijn aangekomen doen we weer even verslag van de belevenissen daarvoor. Dus na de schnitzel met frites in de kerk stonden we de volgende dag( maandag 30/10) op tijd op om bepakt met rugzak, zonnebrand, insecten spray, warme kleren en regen kleding om 10 uur bij een boot voor een dagtocht naar Doubtfull Sound. We hebben alleen maar gehoord dat het geweldig is. Per boot varen we over het meer van Manapouri in 45 minuten naar een plek tussen hoge bergen in waar we aan land gaan en met 2 bussen wordt het hele gezelschap in ongeveer 30 minuten met een paar stops naar een andere plek gebracht waar we op een andere boot overstappen. In 3 uur tijd valt onze mond verder open van verbazing. We varen de fjorden door en komen uiteindelijk( hoogdeinend alleen daar) uit op de Tasman Zee. Het is onbeschrijfelijk mooi. Frank ziet een dolfijn en verder zijn er zeehonden, pinguïns en prachtige watervallen die vanuit grote hoogten naar beneden kletteren. Bijzondere mossen, bomen en alles wat met natuur te maken heeft zien we langskomen. We hebben de hele dag prachtig weer wat heel bijzonder is want het regent daar heel veel( tja, regenwouden) dus hebben we alle mazzel van de wereld. Tegen 6 uur , na dezelfde ritjes terug te hebben meegemaakt, zijn we weer bij de auto. Onze gastvrouw komt met een bakje aan waar een honingraatje in zit waar we met stokjes van kunnen snoepen. Nog nooit zulke lekkere honing geproefd. Na een soepje en een salade en een FaceTime momentje met onze jarige dochter vallen we als een blok in slaap. Op dinsdagmorgen vertrekken we weer naar Wanaka waar we 3 nachten zijn. Een soort boerderij. Na wat boodschappen zitten we met een wijntje op het balkon met zicht op de bergen. Konijntjes dartelen over het grasveld. Wat is dit een ongelofelijk mooie reis en wat is dit een prachtig land.

• 31 Oktober 2023 - 07:00

Mirjam :

Mooie foto's! Prachtig!

• 31 Oktober 2023 - 07:26

José Harms:

Wat ziet dat er prachtig uit. Kan me voorstellen dat je van de ene in de andere verbazing valt.

• 31 Oktober 2023 - 07:48

Ineke :

Bijzonder verhaal ook en prachtige foto's!

• 31 Oktober 2023 - 08:08

Henk Brouwer:

wat een geweldige droomreis maken jullie.

• 31 Oktober 2023 - 08:34

Wim En Bep:

Dus toch de Doubtful Sound! ( Wij dachten de Milford Sound). Het is inderdaad onwijs mooi ! Wat zijn jullie aan het genieten. En er komt nog zoveel moois.

• 01 November 2023 - 22:01

Gerard En Petri:

Wat maken jullie een geweldig mooie reis en nog een beetje mooi weer ook !! Daar kun je deze winter thuis mooi aan terug denken.

• 08 November 2023 - 19:23

Nolan En Benja:

Wow, echt heel heel mooi! Ik heb de 'oe' geleerd (Benja)! Lieve opa en oma, heel veel plezier met jullie reis. Dikke knuffel!