Lange reis - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Lange reis - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Lange reis

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

09 Oktober 2023 | Nederland, Hillegom

Met een goede planning zijn we vertrokken. Weggebracht door onze jongste zoon Ruben die zich verbaast over de weinige bagage die we bij ons hebben. Per persoon mogen we 35 kilo mee. Verdeeld over een rolkoffertje enveen iets grotere koffer redden we het tot ongeveer 28 kg per persoon plus een rugzak. Op Schiphol zijn we vrij snel door de douane ook al staan er rijen en is het erg druk en dat op zondag. We nemen een Starbucks koffie en wachten totdat we in kunnen stappen. Goede plekken, regelmatig een drankje, 3x een maaltijd en na bijna 13 uur zijn we in Singapore. Marja heeft haar max van 4 films op 1 vlucht gehaald en Frank slaapt bij en volgt het laatste nieuws over Israël. Op Singapore hebben we 3 uur tussenstop. Geen gedoe met koffers, die zijn doorgestuurd. Wel moeten we nu bij het transit gebeuren weer door de douane en moet Frank zijn scheerspullen inleveren. Enorme afstanden ook hier om te komen bij de volgende gate , maar met een skytrain ben je zo in een andere terminal en dichtbij je vertrekgate. Ook deze vlucht van bijna 10 uur is weer prima. Het eten is wat minder maar we krijgen genoeg. Wel formulieren invullen want Nw Zeeland is erg bang iets binnen te krijgen wat de natuur daar kan schaden. Op aanraden van zus aangegeven dat ik wat eetbaars bij me heb en bij de check vertellen dat het om drop gaat. De spekkie en frutella vergeten we dan maar even. Het lukt want we boffen met zeer twee vriendelijke controleurs. Zelfs de honden lopen zo langs ons heen. Met de gele bus worden we in Auckland afgezet bij ons hotel om de volgende dag onze voorlopige eindbestemming van 6 dagen te bereiken. We vliegen in de middag naar Naipier waar we worden opgehaald door de familie om daarna 6 dagen familytime te hebben in Havelock North.

• 10 Oktober 2023 - 09:01

Wilna:

Ha Marja, ik ben natuurlijk nieuwsgierig naar welke films je hebt gekeken...maar nog meer naar je mooie verhalen die zeker zullen volgen. Alle goeds en groets uit Amsterdam! Wilna

• 10 Oktober 2023 - 09:37

José Harms:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en ook ik ben nieuwsgierig welke films je hebt gezien. Geniet van de familytime de komende dagen. Groet, José

• 10 Oktober 2023 - 11:54

Marcel Van Kampen :

Goed om te horen Marja en Frank! Fijne tijd daar! Groetjes MenM

• 10 Oktober 2023 - 16:57

Henk Brouwer:

Hoi Marja en Frank,

Ja Marja, vertel eens welke films heb je gezien?.[e-1f61c]

Maar tsjonge wat een reis hebben jullie achter de rug.

Heel veel plezier en doe Hanneke de groeten en de rest ook natuurlijk maar ik ken haar het best.

Ik kijk uit naar het verloop van je reisverslag.

• 10 Oktober 2023 - 16:57

Henk Brouwer:

• 11 Oktober 2023 - 08:46

FrankenMarja Faber-Sportel:

Welke films???, de laatste van Harrison Ford, Elemental, Jungle Book ( niet de tekenfilm), en????? Weet ik niet meer.

• 12 Oktober 2023 - 22:49

Ruben:

Leuk om te lezen! Wat een tocht. Ik kijk ook uit naar meer foto's. Plezier en groetjes daar, xx