Dag 2 - wijnproeven bij Seddon - Reisverslag uit Wairau Valley, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Dag 2 - wijnproeven bij Seddon - Reisverslag uit Wairau Valley, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Dag 2 - wijnproeven bij Seddon

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

18 Oktober 2023 | Nieuw Zeeland, Wairau Valley

Wat een onbeschrijfelijk paradijsje zijn we in terecht gekomen. De zon staat deze dag stralend aan de hemel. We ontbijten en vertrekken om 10 uur naar onze afspraak met Jaco van Hensbergen( bekend van All you need is love) en leeftijdgenoot en collega van onze kinderen bij Pompe’s Smikkelbar in De Zilk. Jaco heeft een wijngaard tegen de plaats Seddon aan vlak na Blenheim. We drinken eerst koffie in de Cosy Corner op de hoek en praten eerst even bij. Daarna rijden we achter hem aan naar een prachtige uitkijk in de bergen op zijn wijngaard. Vervolgens rijden we daar naar toe en luisteren vol interesse naar een man met een enorme passie voor zijn druiven en alles daar omheen. Er gaat een wereld voor ons open over de weg naar een goed glas wijn. We proeven 3 wijnen en het bijzondere is dat de pluk- en verwerkdagen op het etiket staan. Inmiddels is hij zo ver dat de eerste dozen in Nederland zijn aangekomen en straks de wijnen in de wat duurdere restaurants worden geschonken. Na het achterlaten van Hollandse kleinigheidjes voor de familie vertrekken we weer en halen een erg late lunch( wel nodig na al dat geproef) en rijden weer terug naar het eerder genoemde uitkijkpunt. Op de terugweg kiezen we iets lekkers voor het avondeten. De was is inmiddels droog en we genieten nog even van de heerlijke zon bij ons appartementje. Morgen weer verder. Kleine note over de eerder gemaakte boottocht: we zijn niet door de Tasmanstraat gevaren maar het deel tussen Noord en Zuid heet Cook Strait.

• 18 Oktober 2023 - 09:25

Wim En Bep:

Mooi verhaal weer Marja. Leuk dat jullie met Jaco op de wijngaard geweest zijn. Wat is er veel werk te doen en dat meeste tijd in z'n eentje. Op naar het volgende avontuur. Kaikoura? Veel plezier!

• 18 Oktober 2023 - 10:44

Ruben :

Geweldig! Ik ben erg benieuwd naar de wijn. Maar ik moet daarvoor naar een restaurant denk ik zo? Erg leuk om te lezen en wederom super jaloers. Geniet bij de volgende plek! xoxo

• 18 Oktober 2023 - 13:41

Marco En Lisette Van Der Linden:

Leuk om te lezen Marja en Frank. De wijngaard is alweer aardig groen zo te zien! Wij zijn nu twee maanden thuis, maar krijgen nu alweer zin om terug te gaan!

Geniet van jullie verdere reis!

@Ruben: De wijn is onderweg naar Nederland. Over een tijdje te bestellen via de webshop Wijnkooperij de Lange.

• 19 Oktober 2023 - 08:41

José Harms :

Wat een belevenissen allemaal.

die boottocht doet me denken aan een andere boottocht. Ik ken het gevoel maar al te goed. Heel goed Frank dat je naar een punt hebt gekeken. Eenmaal op het droge is alles weer vergeten, zeker na zo’n wijnproeverij.

er komt vast nog veel meer moois. Veel plezier

• 20 Oktober 2023 - 11:05

Mirjam :

Benieuwd naar de wijn! Leuk dat jullie bij Jaco zijn geweest!

• 20 Oktober 2023 - 16:52

Marcel Van Kampen:

Erg leuk om te lezen allemaal!

• 20 Oktober 2023 - 22:21

Ineke :

Nou eindelijk zit ik erin hoor. En wat leuk om te lezen dat jullie bij de broer van Lisette zijn geweest! Ga snel de andere verslagen lezen.