Kaikoura-Christchurch-Damond Harbour - Reisverslag uit Diamond Harbour, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Kaikoura-Christchurch-Damond Harbour - Reisverslag uit Diamond Harbour, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Kaikoura-Christchurch-Damond Harbour

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

23 Oktober 2023 | Nieuw Zeeland, Diamond Harbour

Op zondag 22/10 rijden we om half 10 weg bij ons mooie plekje onderaan de bergen en zicht op zee bij Kaikoura. Het regent, niet erg hard maar toch is het kijken in de verte en op zee niet mogelijk. We rijden weer de prachtige weg langs de zee verder op Christchurch aan. Ook een poos weer door de bergen en op het moment dat we even een bakkie willen doen is het droog. Wel weer aardig fris onderweg. Tegen half 2 zijn we in het zuidelijke deel van C. Church en komen in een oergezellig stadsdeel terecht met een dixielandband, veel mensen op straat, veel eettentjes en gezellige winkeltjes. Een mooie rivier loopt er langs. We genieten van een hamburger en moeten schroefdopjes van glazen cola flesjes draaien. Verder maar weer want we zitten nog aardig wat kilometers af van onze volgende logeer plek.Via Lyttleton rijden we het schiereiland (Peninsula) op en banen ons een weg over smalle wegen door bossen met zicht op bergen en fjorden. Uiteindelijk komen we met bhv de Tom Tom op onze logeer plek aan. Adembenemend mooi. Pal aan de rand van een fjord met aan de overkant Lyttelton. De sleutel hangt in een envelop aan de deur. Er waren 3 orka’s hier een paar jaar terug en af en toe springen Hectordolfijnen boven water. Met onze walvis ervaring hebben we inmiddels weinig hoop. Prachtige meeuwen zeilen op de wind vlak langs onze ramen. In de avond zien we de stad aan de overkant in een samenbundeling van lichtjes. Betoverend. Na een nachtje slapen, ontbijten we en gaan de tocht over het schiereiland maken dwars over bergpassen ( veel sound of musicmomentjes)naar de andere kant naar de plaats Arakoa. Het is bijna 2 uur rijden. We eten daar weer warm op een terrasje in de stralende zon. Met een trui of bodywarmer is het prima uit te houden. Marja trekt zich terug in souvenierswinkeltjes( tja, 9 kleinkinderen) en daarna pakken we de toeristische route terug. Tegen 5 uur zijn we weer terug. Met een toastje, een wijntje en de balkondeur open kijken we weer terug op een fantastische dag.

• 23 Oktober 2023 - 10:39

Wim En Bep:

Mooi verhaal weer Marja en Frank. Wij waren in 2017 in een B[e-38]B in Arakora. Prachtige omgeving. Dat is echt genieten! Groetjes, Wim en Bep.

• 23 Oktober 2023 - 12:04

Ruben:

Prachtig!

• 23 Oktober 2023 - 20:16

José Harms :

Wat maken jullie een mooie reis en leuk dat jullie dit ook delen.

ik kwam er achter dat ik wat eerdere berichten had gemist, omdat die in mijn spam terecht waren gekomen.

ik ben nu weer bij gelezen.

• 24 Oktober 2023 - 13:59

Marcel Van Kampen: