Tussen besneeuwde toppen - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Tussen besneeuwde toppen - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Tussen besneeuwde toppen

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

25 Oktober 2023 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Dinsdag,de laatste hele dag in Diamond Harbour hebben we bijzonder besteed. Onze gastvrouw bracht ons naar de Ferry die ieder half uur heen en weer gaat naar Lyttleton en terug. Omdat we daar steeds op uitkijken willen we dat plaatsje weleens beter bekijken. Het is echt een gehuchtje met als belangrijkste deel de haven waar containerschepen af en aan varen. We kregen al een tip om met een kabelbaan te gaan. We wachten 5 minuten op een bus die ons binnen 10 minuten voor het dal station afzet na eerst door een lange tunnel te hebben gereden. Onderweg in het lift bakje lopen schapen onder ons door en komen we uit op een prachtige uitkijk plek met restaurant, souveniershop en heel veel wandelpaden. We kijken onze ogen uit. Aan één kant zicht op de grote stad Christchurch en omgeving en zee en aan de andere kant het schiereiland waar wij logeren. Weer adembenemend mooi. We lopen wat kleine paadjes af en zitten samen op een rots naar al het moois te kijken. Een groep Taiwanezen vindt dat erg grappig en knipt wat af met onze en hun camera. Daarna willen ze met ons samen ook nog een keer. Wanneer de hilariteit voorbij is komt er een man aanstappen met rugzak en helm. Jawel, ook dat bekijken we van dichtbij hoe iemand gaat parasealen. Daarna gebruiken we een lekkere salade. Met de gondel, bus en Ferry weer terug waar we weer worden opgepikt. Een heerlijke dag met mooi weer is weer voorbij. Woensdag vertrekken we om 10 uur richting ons volgende punt. Lake Tekapo. Helaas is de accu van onze leenauto leeg en helpt onze gastheer nog even met opladen. We rijden een prachtige route door bergen met zicht op ver in de verte besneeuwde toppen in prachtig zomerweer. We komen steeds dichterbij en doen nog even boodschappen voordat we onze sleutel ophalen en naar ons chaletje te rijden. We gaan weer koken, wassen en relaxen en kijken in alle rust naar het meer tussen de bomen en de bergen in de verte. Dat iemand zo langzamerhand een beetje jaloers gaat worden is te begrijpen.Deze reis is niet normaal meer, zo mooi!

• 25 Oktober 2023 - 08:28

Wilna:

Schapen, ja daar heb ik ook wat mee, en bergen ook...(121) Zonder gekheid, heerlijk om te lezen dat jullie het zo goed hebben!Wie schrijft die blijft! LFS WW

• 25 Oktober 2023 - 09:55

Ruben:

Wij (ik) hebben gezwommen in Lake Tekapo! Kouuuuddddddd! Was ook heel mooi sterren kijken daar. Veel plezier!

• 25 Oktober 2023 - 10:28

Mirjam :

Mooi reis verhaal!! Genietse!!! En ik ben inderdaad erg jaloers!!

• 25 Oktober 2023 - 12:34

Wim En Bep:

Mooi verhaal weer! Als ik het allemaal lees krijg ik echt heimwee! Geniet ervan!

• 25 Oktober 2023 - 19:56

Ineke :

Wat een prachtige reis. Veel plezier met de volgende locaties!