Winter in de aankomende zomer - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu Winter in de aankomende zomer - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van FrankenMarja Faber-Sportel - WaarBenJij.nu

Winter in de aankomende zomer

Door: FrankenMarja

Blijf op de hoogte en volg FrankenMarja

27 Oktober 2023 | Nieuw Zeeland, Portobello

De regen klettert om ons heen wanneer we op donderdag wakker worden. Het heeft de hele nacht ook geonweerd. De hout kachel doet het goed. Wanneer het droog wordt gaan we op pad en bezoeken een klein kerkje aan Lake Tekapo, een standbeeld van een Schaaps hond en lopen in een pittige wind over een bijzondere brug naar de supermarkt om nog wat kruiden te kopen voor onze macaroni. Het is een pittige tippel en waaien bijna weg. In het huisje genieten we van een lekkere maaltijd en de warmte en lezen. Bij het wakker worden zien we dat het heeft gesneeuwd en dat doet het daarna nog heel veel. Tegen 10 uur is het voorbij en vertrekken we weer na de auto ijs- en sneeuwvrij te hebben gemaakt. Het is 1 graag boven nul. De tocht naar onze volgende plek is zeer wisselvallig maar ook weer prachtig mooi. Regen, zon, hagel en sneeuw wisselen elkaar af. Dat schijnt door een cycloon te komen. Het wordt onderweg niet warmer dan 10 graden. Bij Dunedin moeten we weer naar een schiereiland waar we na een half uur rijden ons verblijf van 2 dagen bereiken. We worden hartelijk welkom geheten door de eigenaresse en eigenaar. Wanneer we over een kwartier de trap op klimmen buitenom dan worden we uitgenodigd voor koffie/ thee en zelfgebakken scones. Dat doen we dan maar. Het wordt erg gezellig en na de scones krijgen we prosecco. We kletsen wat af met elkaar. Er wordt voor ons gereserveerd in de plaatselijke bistro en ook een excursie naar zeeleeuwen, albatrossen en blauwe pinguïns wordt afgesproken. Het belooft morgen een zonnige dag te worden, wel 11 graden of zo. Nu snel onder het dekbed, want lekker warm worden is iets wat we nog lang niet zijn.

• 27 Oktober 2023 - 10:45

Marcel Van Kampen :

Echt prachtige foto’s! Leuk kerkje.

Groetjes, Marcel

• 27 Oktober 2023 - 11:42

Ruben:

Wat gezellig en knus allemaal! Plezier bij de albatrossen. Xx

• 27 Oktober 2023 - 13:07

Mirjam:

Wat gezellig bij die leuke overnachtingsplekken van jullie!! Veel plezier!!

• 27 Oktober 2023 - 15:19

Wim En Bep:

Ondanks het slechte weer blijft het een mooi land, toch? Dunedin heeft een heel mooi treinstation! De moeite waard om te bezoeken! Groetjes, Wim en Bep.

• 28 Oktober 2023 - 10:41

Anneke:

Hallo Marja en Frank,

Wat fantastisch om jullie reisverhaal te lezen. Ik geniet er erg van. Hoop dat jullie Albatrossen en blauwe Pinguïns zullen zien. Ook dat het wat warmer wordt.

• 28 Oktober 2023 - 12:49

Marianne Jongboer :

Hoi Marja en Frank,

Zo, alles gelezen! Zeker een mooie reis die jullie maken! En ik zie allemaal bekende plekjes. Zo mooi daar.

Geniet ervan.

Groetjes,

Marianne

José Harms:

Wat een belevenissen. Leuk die foto’s. Dan krijg je er een goed beeld bij.